Guest

05 February 2012

Sambutan Maulidur Rasul

Pada 5 Februari 2012,telah berlangsung Sambutan Mauldur Rasul peringkat sekolah.
Program berlangsung selama tiga jam bermula dari 7.30 hingga 10.45 pagi.Sambutan ini diadakan setiap tahun bagi menyambut hari kelahiran junjungan besar Nabi Muhammad .SAW .Tema pada tahun ini adalah PERSEFAHAMAN ASAS PERPADUAN UMMAH".

Para pelajar mula berkumpuldi astaka bermula jam7.30 pagi dengan berpakaian mengikut tema rumah sukan masing-masing.Bagi ahli rumah Syahbandar,pelajar perempuan telah bersetuju untuk mengenakan purdah sesuai dengan tema wanita berbangsa arab.Warga Muzaffar telah bergerak  ke kawasan bengkel Kemahiran Hidup dan berarak semula ke atas sambil berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW. Sementara itu,pemarkahan dari segi pemakaian,disiplin, dan kelantangan suara ketika berselawat.


Sambutan ini diteruskan lagi dengan bacaan doa oleh saudara Muhd. Tarmizi bin Md Zain.Seterusnya sambutan diwarnai dengan bacaan Al-Quran dari saudara Fathul Fikri.Selain itu,kumpulan marhaban sekolah dan juga ahli Al Imtinan telah membuat persembahan.Sebagai menaikkan semangat cintakan Rasulullah,pihak sekolah telah menjemput En Norazmi bin Mat Noh untuk menyampaikan ceramah.Sambutan diakhiri dengan penyampaian hadiah kepada rumah sukan yang berjaya mengutip markah tertinggi sepanjang sambutan dijalankan.


Berikut merupakan keputusanyang telah diumumkan: 



Tempat pertama    :Rumah Laksamana
Tempat kedua        :Rumah Syahbandar
Tempat ketiga        :Rumah Temenggung
Tempat keempat   :Rumah Bendahara